Программа смены "У Осени в гостях"
25.10.2024Праграма работы
выхаваўча-аздараўленчага лагера “Валошкі”
на базе дзяржаўнай установы адукацыі
“Багушэвіцкая сярэдняя школа Бярэзінскага раёна”
ЗМЕНА “У ВОСЕНІ Ў ГАСЦЯХ”
Інфармацыйная карта праграмы
1 |
Поўная назва праграмы |
Праграма работы выхаваўча-аздараўленчага лагера “Валошкі” |
2 |
Мэта праграмы |
Арганізацыя адпачынку і аздараўлення вучняў установы адукацыі ў перыяд асенніх канікул |
3 |
Накірункі дзейнасці |
Фізічнае, духоўнае, патрыятычнае развіццё дзяцей сродкамі гульні, пазнаваўчай і працоўнай дзейнасці |
4 |
Кароткі змест праграмы |
Праграма змяшчае: мерапрыемствы, што рэалізуюць Праграму; чакаемыя вынікі і ўмовы рэалізацыі; дадаткі |
5 |
Установа адукацыі, якая рэалізуе Праграму |
Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Багушэвіцкая сярэдняя школа Бярэзінскага раёна” |
6 |
Адрас, тэлефон |
аг. Багушэвічы, вул. Маладзёжная, 8а, 8(01715)63325 |
7 |
Месца рэалізацыі |
Выхаваўча-аздараўленчы лагер “Валошкі” |
8 |
Колькасць, узрост выхаванцаў |
10, 6-10 гадоў |
9 |
Тэрміны правядзення змены |
28.10 – 01.11, 5 дзён
|
Тлумачальная запіска
Восень – найлепшая пара для зносін з прыродай, пастаянная змена эмоцый, сустрэча з невядомымі куткамі прыроды. Гэта час, калі дзеці маюць магчымасць зняць псіхалагічнае напружанне, накопленае за першую чвэрць, уважліва паглядзець вакол сябе і ўбачыць, што цудоўнае побач.
Цэласнае развіццё асобы магчыма пры гарманічным развіцці духоўнага і фізічнага здароўя, што дае аснову для сацыяльнага здароўя, адаптацыі асобы ў грамадстве і фарміравання актыўнай пазіцыі. Менавіта ў перыяд дзяцінства і юнацтва закладваюцца асновы здароўя і асобы чалавека, большая частка гэтага перыяду прыпадае на школьны ўзрост. Значыць, на адукацыю кладзецца адказнасць не толькі за развіццё і адукацыю асобы, але і за фарміраванне культуры здароўя, здаровага ладу жыцця, а ў выніку – за фарміраванне цэласнай асобы з актыўным стваральным стаўленнем да свету.
У апошнія гады відавочна ўзрастанне ўвагі да арганізацыі восеньскіх аздараўленчых лагераў. Яны выконваюць вельмі важную місію аздараўлення і выхавання дзяцей, калі многія сем'і знаходзяцца ў складаных эканамічных і сацыяльных умовах. Акрамя таго, лагеры спрыяюць фарміраванню ў хлопцаў не пераважнай асобу калектывізму, камунікатыўных навыкаў. Адпачынак сёння-гэта не толькі сацыяльная абарона, гэта яшчэ і палігон для творчага развіцця, узбагачэння духоўнага свету і інтэлекту дзіцяці. Абавязковым з'яўляецца ўцягванне ў лагер дзяцей-сірот, дзяцей са шматдзетных і малазабяспечаных сем'яў, дзяцей «групы рызыкі». Для таго каб адпачынак зрабіць паўнавартасным была распрацавана праграма.
Распрацоўка гэтай праграмы арганізацыі канікулярнага адпачынку, аздараўлення і занятасці дзяцей была выкліканая:
* павышэннем попыту бацькоў і дзяцей на арганізаваны адпачынак школьнікаў;
* мадэрнізацыяй старых форм работы і ўвядзеннем новых;
* неабходнасцю выкарыстання багатага творчага патэнцыялу падлеткаў і педагогаў у рэалізацыі мэты і задач праграмы.
Дадзеная праграма па сваёй накіраванасці з'яўляецца комплекснай, г.зн. ўключае ў сябе разнапланавую дзейнасць, аб'ядноўвае розныя напрамкі аздараўлення, адпачынку і выхавання дзяцей ва ўмовах аздараўленчага лагера.
Мэты і задачы праграмы
Мэта:
стварэнне спрыяльных умоў для ўмацавання здароўя і арганізацыі вольнага часу выхаванцаў падчас восеньскіх канікул, развіцця творчага і інтэлектуальнага патэнцыялу асобы, яе індывідуальных здольнасцяў і талентаў, творчай актыўнасці з улікам уласных інтарэсаў, схільнасцяў і магчымасцяў.
Задачы:
* Стварыць ўмовы для арганізаванага адпачынку дзяцей.
* Далучаць дзяцей да творчых відаў дзейнасці, развіваць творчае мысленне.
* Фарміраваць навыкі бяспечных паводзін, санітарна-гігіенічную культуру.
* Ствараць спрыяльныя ўмовы для ўмацавання здароўя дзяцей, выкарыстання навакольнага асяроддзя ў якасці крыніцы аздараўлення дзіцяці.
* Арганізаваць здароўезберагальнае асяроддзе, якое спрыяе самарэалізацыі асобаснага патэнцыяла выхаванцаў.
* Фарміраваць у дзяцей навыкаў зносін і талерантнасці.
Прынцыпы, якія выкарыстоўваюцца пры планаванні і правядзенні лагернай змены
Праграма выхаваўча-аздараўленчага лагера абапіраецца на наступныя прынцыпы:
Прынцып гуманізацыі адносін:
Пабудова ўсіх адносін на аснове павагі і даверу да чалавека, на імкненні прывесці яго да поспеху. Праз ідэю гуманнага падыходу да дзіцяці, бацькам, супрацоўнікам лагера неабходна псіхалагічнае пераасэнсаванне ўсіх асноўных кампанентаў педагагічнага працэсу.
Прынцып адпаведнасці тыпу супрацоўніцтва псіхалагічным узроставым асаблівасцям навучэнцаў і тыпу вядучай дзейнасці:
Вынікам дзейнасці выхаваўчага характару ў выхаваўча-аздараўленчым лагеры з'яўляецца супрацоўніцтва дзіцяці і дарослага, якое дазваляе выхаванцу лагера адчуць сябе творчай асобай.
Прынцып дыферэнцыяцыі выхавання:
Дыферэнцыяцыя ў рамках лагера прадугледжвае:
* адбор зместу, форм і метадаў выхавання ў залежнасці ад індывідуальна-псіхалагічных асаблівасцяў дзяцей;
* стварэнне магчымасці пераключэння з аднаго віду дзейнасці на іншы ў рамках дня;
* узаемасувязь ўсіх мерапрыемстваў у рамках тэматыкі дня;
* актыўны ўдзел дзяцей ва ўсіх відах дзейнасці.
Прынцып комплекснасці аздараўлення і выхавання дзіцяці.
Дадзены прынцып можа быць рэалізаваны пры наступных умовах:
* неабходна дакладнае размеркаванне часу на арганізацыю аздараўленчай і выхаваўчай работы;
* ацэнка эфектыўнасці знаходжання дзяцей у лагеры павінна быць комплекснай і ўлічваць усе групы пастаўленых задач.
Прынцып гарманізацыі сутнасных сіл дзіцяці, яго інтэлектуальнай, фізічнай, эмацыйна-валявой сфер з улікам яго індывідуальных і ўзроставых асаблівасцяў.
Гэты прынцып можа быць рэалізаваны пры наступных умовах:
* варыянтнасць выбару спосабу рэалізацыі ў розных відах дзейнасці;
* спалучэнне формаў працы, якія ўлічваюць ўзроставыя асаблівасці дзяцей;
* пастаянную карэкцыю ўздзеянняў на кожнае дзіцяці з улікам змяненняў, якія адбываюцца ў яго арганізме і псіхіцы.
Прынцып інтэгратыўнасці-гуманітарнага падыходу.
Гэты прынцып вызначае пяць граняў:
* грань асобаснага ўспрымання (гэта закранае ці можа закранаць асабіста мяне»;
* грань датыкальнасці (гэтага дасягнулі сябры, гэта ім трэба – значыць, гэта даступна і трэба мне);
грань глабальнага ўспрымання (гэта трэба ведаць усім – значыць гэта важна і для мяне, гэта адносіцца да агульначалавечых каштоўнасцяў);
* грань арыентацыі на кансенсус (я прызнаю за іншым права мець свой пункт гледжання, я магу паставіць сябе на месца іншых, зразумець іх праблемы);
грань асабістай адказнасці (я адказваю за вынікі сваёй дзейнасці для іншых людзей і для прыроды).
Прынцып павагі і даверу.
Гэты прынцып можа быць рэалізаваны пры наступных умовах:
* добраахвотнае ўключэнне дзіцяці ў тую ці іншую дзейнасць;
* давер дзіцяці ў выбары сродкаў дасягнення пастаўленай мэты, у асноўным на веры ў магчымасць кожнага дзіцяці і яго ўласнай веры ў дасягненні негатыўных вынікаў у працэсе педагагічнага ўздзеяння;
* улік інтарэсаў вучняў, іх індывідуальных густаў
Напрамкі і віды дзейнасці
Для рэалізацыі праграмы распрацаваны механізм, які прадстаўлены ў выглядзе модуляў:
* Фізкультурна-аздараўленчы модуль
* Патрыятычны модуль
* Мастацка-творчы модуль
* Інтэлектуальны модуль
* Модуль вольнага часу
* Працоўны модуль
Фізкультурна-аздараленчы модуль
Задачы |
асноўныя формы работы |
Уключэнне дзяцей у розныя формы фізкультурна-аздараўленчай работы; Выпрацоўка і ўмацаванне гігіенічных навыкаў; Пашырэнне ведаў аб ахове здароўя. |
Ранішняя гімнастыка (зарадка) Спартыўныя гульні на стадыёне, у спартзале Рухомыя гульні на свежым паветры Эстафеты, спартыўныя мерапрыемствы (спартыўная гульня “Вясёлыя старты», Гутаркі, лекцыі "маё здароўе» Выпуск плакатаў мы за ЗЛЖ |
Мастацка-творчы модуль
Задачы |
Асноўныя формы работы |
Далучэнне дзяцей да пасільнай і даступнай дзейнасці ў галіне мастацтва, выхоўваючы патрэбу ў ёім, уносіць элементы прыгожага ў навакольнае асяроддзе, свой побыт. Фарміраванне мастацка-эстэтычнага густу, здольнасці самастойна ацэньваць творы мастацтва, сваю працу. Развіццё творчых здольнасцяў дзяцей. |
Выяўленчая дзейнасць (афармленне атрада “Асеннія лісточкі”, Конкурсныя праграмы Творчыя конкурсы Гульнёвыя творчыя праграмы ("а мы ўмеем так!») Канцэрты |
Працоўны модуль
Задачы |
Асноўныя формы работы |
Фарміраванне працоўных навыкаў і іх далейшае ўдасканаленне, паступовае пашырэнне зместу працоўнай дзейнасці Выхаванне ў дзяцей асобасных якасцяў: звычкі да працоўнай дзейнасці, адказнасці, клапатлівасці, беражлівасці, гатоўнасці прыняць удзел у працы. Фарміраванне станоўчых узаемаадносін паміж дзецьмі ў працэсе працы |
Самаабслугоўвая праца (дзяжурства па сталовай, па атрадзе) Грамадска карысная праца |
Інтэлектуальны модуль
Задачы |
Асноўныя формы работы |
Пашырэне ведаў дзяцей аб навакольным свеце; Рэалізацыя патрабаванняў дзіцяці ў прымяненні сваіх ведаў і ўменняў на практыцы |
Паездкі, экскурсіі; Віктарыны, рэбусы, крыжаванкі Гульні на лагічнае мысленне Гульні – лабірынты Гульні па станцыях |
Патрыятычны модуль
Задачы |
Асноўныя формы работы |
Выхаванне школьнікаў грамадзянамі сваёй Радзімы, якія ведаюць і паважаюць свае карані, культуру, традыцыі сваёй сям'і, школы, роднага краю; ад выхавання любові да роднай школы і роднаму дому да фарміравання грамадзянскай самасвядомасці, адказнасці за лёс Радзімы; задавальненне патрэбы дзіцяці ў рэалізацыі сваіх ведаў і ўменняў. Далучэнне да духоўных каштоўнасцей нашай гісторыі. |
Інтэлектуальны конкурс "Птушкі нашага краю» Рухомыя народныя гульні Валанцёрскі рух Атрадныя гадзіны, якія пашыраюць кругагляд дзяцей і дапамагаюць ім асэнсаваць сваё месца ў прыродзе і засвоіць такія каштоўнасці як "Айчына", “Сям'я" |
Модуль вольнага часу
Задачы |
Асноўныя формы работы |
Далучыць як мага больш дзяцей да розных форм арганізацыі вольнага часу. Арганізаваць дзейнасць творчых майстэрняў |
Мерапрыемствы рознай накіраванасці Гульні Правядзенне святаў, конкурсаў Тэматычныя зборы і лінейкі. |
Умовы рэалізацыі праграмы
- Нарматыўна-прававыя ўмовы:
Закон Рэспублікі Беларусь аб адукацыі
Канвенцыя аб правах дзіцяці
Палажэнне аб выхаваўча-аздараўленчым лагеры
Правілы бяспечных паводзін вучняў ва ўстанове адукацыі.
Рэкамендацыі па прафілактыцы дзіцячага траўматызму, папярэджанні няшчасных выпадкаў з дзецьмі ў выхаваўча-аздараўленчым лагеры.
Інструкцыі па арганізацыі і правядзенні турыстычных паходаў і экскурсій.
Загады УАСІТ.
Службовыя інструкцыі работнікаў.
Заявы ад бацькоў.
Планы работы
- Матэрыяльна-тэхнічныя ўмовы прадугледжваюць:
Назва кабінетаў і залаў |
Прымяненне |
Крыніца фінансавання і матэрыяльная база |
Адказныя |
Кабінеты |
Гульнёвы пакой, спальны пакой |
Матэрыяльная база ўстановы адукацыі, плата бацькоў за карыстанне пуцёўкай |
Начальнік лагера, выхавацелі, тэхнічны персанал |
Спартыўны зал |
Заняткі спортам, спаборніцтвы, лінейка (у выпадку дрэннага надрор’я) |
Матэрыяльная база ўстановы адукацыі |
Настаўнік фізічнай культуры і здароўя |
Спартыўная пляцоўка |
Лінейка, правядзенне гульняў на свежым паветры спартыўных спаборніцтваў |
Матэрыяльная база ўстановы адукацыі |
Настаўнік фізічнай культуры і здароўя |
Школьны двор |
Атрадныя справы, гульні, прагулкі |
Матэрыяльная база ўстановы адукацыі |
Выхавальнікі |
Школьная сталовая |
Сняданак, абед, полудзень |
Матэрыяльная база ўстановы адукацыі |
Загадчык гаспадаркі |
Плануемыя вынікі
У ходзе рэалізацыі гэтай праграмы чакаецца:
* Агульнае аздараўленне выхаванцаў, умацаванне іх здароўя.
Умацаванне фізічных і псіхалагічных сіл дзяцей, развіццё лідарскіх і арганізатарскіх якасцяў, набыццё новых ведаў, развіццё творчых здольнасцяў, дзіцячай самастойнасці і самадзейнасці.
* Атрыманне ўдзельнікамі змены ўменняў і навыкаў індывідуальнай і калектыўнай творчай і працоўнай дзейнасці, сацыяльнай актыўнасці.
* Развіццё камунікатыўных здольнасцяў і талерантнасці.
* Павышэнне творчай актыўнасці дзяцей шляхам уцягвання іх у сацыяльна-значную дзейнасць.
* Пашырэнне кругагляду дзяцей.
* Павышэнне агульнай культуры навучэнцаў, прывіццё ім сацыяльна-маральных нормаў.
* Асобасны рост удзельнікаў змены.