План мерапрыемстваў у рамках праекта “Бацькоўскі ўніверсітэт” на 2023/2024 нав.год
План мерапрыемстваў
у рамках праекта “Бацькоўскі ўніверсітэт”
у дзяржаўнай установе адукацыі
“Багушэвіцкая сярэдняя школа Бярэзінскага раёна”
ў 2023/2024 навучальным годзе
Актуальнай формай арганізацыі работы з бацькамі ў 2023/2024 навучальным годзе ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі застаецца праект “Бацькоўскі ўніверсітэт”.
Школа з’яўляецца важнейшым сацыяльным інстытутам, з якім сям’я ўзаемадзейнічае на працягу ўсяго навучання дзіцяці. Эфектыўнасць адукацыі і выхавання дзіцяці шмат у чым залежыць ад таго, наколькі цесная гэтая сувязь. Супрацоўніцтва сям’і і школы ў інтарэсах дзіцяці можа быць паспяховым толькі ў тым выпадку, калі яны стануць саюзнікамі, што дасць магчымасць ім лепш даведацца пра дзіця, улічваць яго індывідуальныя асаблівасці пры развіцці яго здольнасцей дзіцяці, сфарміраваць жыццёвыя арыенціры і каштоўнасныя прыярытэты.
Мэта Бацькоўскага ўніверсітэта – павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства. Універсітэт педагагічных ведаў для бацькоў павінен садзейнічаць устанаўленню кантактаў бацькоў са школай, узаемадзеянню бацькоў і педагогаў у выхаванні, развіцці і сацыялізацыі дзіцяці.
Асноўныя задачы Бацькаўскага ўніверсітэта:
- фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства; актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
- фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
- забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем’ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;
- арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі і г.д.
Мэтавая група - бацькі (законныя прадстаўнікі) навучэнцаў.
Напрамкі працы Бацькоўскага ўніверсітэта:
- Арганізацыйны:
фарміраванне вочнай і дыстанцыйнай форм навучання ў Бацькоўскім універсітэце;
размяшчэнне інфармацыі аб дзейнасці Бацькоўскага ўніверсітэта (анонс маючых адбыцца сустрэч, навіны аб мінулых сустрэчах, матэрыялы адукацыйнага характару для бацькоў і г.д.) на сайце ўстановы адукацыі.
- Інфармацыйна-асветніцкі:
прэзентацыя зместу праграмы і мерапрыемстваў Бацькаўскага ўніверсітэта;
арганізацыя псіхолага-педагагічнай асветы бацькоў па розных аспектах сямейнага выхавання:
прававое: аб магчымасцях, правах і абавязках у ажыццяўленні адукацыйных патрэб сям’і;
псіхолага-педагагічны: аб метадах і формах выхавання, навучання дзіцяці;
грамадзянскі: аб шляхах развіцця адукацыі, школы.
кансультаванне бацькоў па юрыдычных, псіхолага-педагагічных і іншых праблемах.
III. Змястоўны:
навукова-метадычнае забеспячэнне фарміравання псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў у галіне выхавання і развіцця дзяцей з улікам сацыякультурных традыцый, сучасных праблем і асаблівасцей развіцця грамадства;
пашырэнне выхаваўчага і творчага патэнцыялу бацькоў і сям’і ў цэлым.
Выхаваўчая дзейнасць Бацькоўскага ўніверсітэта будуецца:
на адзнацы бацькамі ўласнага жыццёвага вопыту;
на набыцці новых спазнанняў у апоры на ўласныя ўнутраныя рэзервы;
на стабільных зносінах дзяцей і іх бацькоў;
на фарміраванні атмасферы пошуку новых ведаў;
на самаўдасканаленні бацькоў праз усведамленне імі індывідуальнага погляду на дзіця;
на развіцці творчых здольнасцей членаў сям’і;
на ўменні бачыць вынікі развіцця дзяцей;
ва ўменні бачыць цяжкасці і шукаць шляхі іх пераадолення, выбудоўваць лесвіцу поспеху.
Праца Бацькоўскага ўніверсітэта арганізуецца з улікам заканамернасцяў развіцця дзіцяці ў розныя ўзроставыя перыяды па трох ступенях: I ступень – “Маё дзіця - малодшы школьнік” -для бацькоў навучэнцаў I-IV класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,
II ступень – “Маё дзіця – падлетак” - для бацькоў навучэнцаў V-IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,
III ступень – “Маё дзіця – старшакласнік” - для бацькоў навучэнцаў X-XI класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.
Прапанаваныя напрамкі будуць садзейнічаць уключэнню бацькоў у актыўнае супрацоўніцтва са школай у вырашэнні праблем сямейнага выхавання. Арганізацыя ўзаемадзеяння з бацькамі навучэнцаў у рамках Бацькоўскага ўніверсітэта дасць магчымасць аб’яднаць намаганні бацькоў, педагогаў, педагогаў-псіхолагаў, педагогаў сацыяльных і іншых спецыялістаў па арганізацыі канструктыўнага дыялога ў пошуку адказаў на актуальныя пытанні сямейнага выхавання.
План мерапрыемстваў
у рамках праекта “Бацькоўскі ўніверсітэт”
І ступень “Маё дзіця – малодшы школьнік”
для бацькоў навучэнцаў І - IV класаў
№ п/п |
Тэма заняткаў |
Дата правядзення |
Форма правядзення |
Адказны |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
1 клас |
|
|
|
1.1. |
Тэма 1. Ваша дзіця – школьнік. Нічога новага – рэжым! |
кастрычнік |
Гутарка з элементамі практыкума |
Класны кіраўнік Клевановіч Т.К. |
1.2. |
Тэма 2. Сабранасць, адказнасць, самакантроль. Прафілактыка прастудных захворванняў |
снежань |
круглы стол |
Класны кіраўнік Клевановіч Т.К. |
1.3. |
Тэма 3. Вынікі адаптацыённага перыяду. Чытанне – лепшае навучанне |
сакавік |
лекцыя-дыскусія |
Класны кіраўнік Клевановіч Т.К. |
1.4. |
Тэма 4. Пра нас без павелічэння! Правілы паводзін дзяцей у летні перыяд |
май |
вусны часопіс |
Класны кіраўнік Клевановіч Т.К. |
2. |
2 клас |
|
|
|
2.1. |
Тэма 1. Выхаванне дзяцей – праца, клопат, радасць |
кастрычнік |
адкрытая размова |
Класны кіраўнік Багамаз І.І. |
2.2. |
Тэма 2. Адэкватная станоўчая самаацэнка як умова станоўчага развіцця асобы дзіцяці |
снежань |
педагагічная майстэрня |
Класны кіраўнік Багамаз І.І. |
2.3. |
Тэма 3. Роля бацькоўскага аўтарытэту ў маральным выхаванні дзіцяці |
сакавік |
сход-практыкум |
Класны кіраўнік Багамаз І.І. |
2.4. |
Тэма 4. Перагортваючы старонкі навучальнага года |
май |
круглы стол |
Класны кіраўнік Багамаз І.І. |
3. |
3 клас |
|
|
|
3.1. |
Тэма 1. Малодшы школьны ўзрост і яго асаблівасці |
кастрычнік |
лекцыя з элементамі гутаркі |
Класны кіраўнік Бурая В.М. |
3.2. |
Тэма 2. Гульня і праца ў жыцці малодшых школьнікаў |
снежань |
гутарка |
Класны кіраўнік Бурая В.М. |
3.3. |
Тэма 3. Як выхаваць у дзіцяці любоў да чытання |
сакавік |
круглы стол |
Класны кіраўнік Бурая В.М. |
3.4. |
Тэма 4. Вынікі года. Бяспека ў летні перыяд |
май |
творчая справаздача |
Класны кіраўнік Бурая В.М. |
4. |
4 клас |
|
|
|
4.1. |
Тэма 1. Не забарона, а папярэджванне шкодных звычак |
кастрычнік |
лекцыя |
Класны кіраўнік Несцярэнка А.Д. |
4.2. |
Тэма 2. Аўтарытэт бацькоў у сям’і |
снежань |
дыспут |
Класны кіраўнік Несцярэнка А.Д. |
4.3. |
Тэма 3. Агрэсія дзяцей – як пазбегнуць гэтага |
сакавік |
дыскусія |
Класны кіраўнік Несцярэнка А.Д. |
4.4. |
Тэма 4. Бывай, пачатковая школа! |
май |
Свята (бацькі і дзеці) |
Класны кіраўнік Несцярэнка А.Д. |
II ступень – “Маё дзіця – падлетак”
для бацькоў вучняў V-IX класаў
№ п\п |
Тэма заняткаў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
5 клас |
|
|
|
1.1. |
Тэма 1. Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў |
лістапад |
гутарка |
Класны кіраўнік Лепяшко С.А. |
1.2. |
Тэма 2. Дзіця сярод равеснікаў |
снежань |
тэматычная дыскусія |
Класны кіраўнік Лепяшко С.А. |
1.3. |
Тэма 3. Ваша дзіця вырасла |
сакавік |
круглы стол |
Класны кіраўнік Лепяшко С.А. |
1.4. |
Тэма 4. Меры пакарання і заахвочванні ў сучаснай сям’і |
май |
абмен меркаван-нямі |
Класны кіраўнік Лепяшко С.А. |
2. |
6 клас |
|
|
|
2.1. |
Тэма 1. Сям’я як персанальнае мікра-асяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям’і |
лістапад |
дыспут |
Класны кіраўнік Бубіч Н.А. |
2.2. |
Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў |
снежань |
калектыўная гутарка |
Класны кіраўнік Бубіч Н.А. |
2.3. |
Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт |
красавік |
круглы стол |
Класны кіраўнік Бубіч Н.А. |
2.4. |
Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку дзяцей |
май |
круглы стол |
Класны кіраўнік Бубіч Н.А. |
3. |
7 клас |
|
|
|
3.1. |
Тэма 1. Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў |
кастрычнік |
гутарка |
Класны кіраўнік Багамаза А.С. |
3.2. |
Тэма 2. Псіхалагічныя і ўзроставыя асаблівасці падлеткаў |
снежань |
круглы стол |
Класны кіраўнік Багамаза А.С. |
3.3. |
Тэма 3. Нявырашаныя праблемы хатняга кантролю і дапамогі дзіцяці |
сакавік |
дыспут |
Класны кіраўнік Багамаза А.С. |
3.4. |
Тэма 4. Вынікі года. Бяспечнае лета – якое яно? |
май |
творчая справаздача |
Класны кіраўнік Багамаза А.С. |
4. |
8 клас |
|
|
|
4.1. |
Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў |
сакавік |
інтэрактыўны занятак |
Класны кіраўнік Галуза Л.П. |
4.2. |
Тэма 2. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць |
снежань |
семінар-практыкум |
Класны кіраўнік Галуза Л.П. |
4.3. |
Тэма 3. Прафілактыка правапарушэнняў сярод непаўналетніх |
сакавік |
круглы стол |
Класны кіраўнік Галуза Л.П. |
4.4. |
Тэма 4. Вось і сталі мы на год сталей. Арганізацыя летняга адпачынку |
май |
творчая справаздача |
Класны кіраўнік Галуза Л.П. |
5. |
9 клас |
|
|
|
5.1. |
Тэма 1. На крылах мары. Прафесійныя інтарэсы і прафесійная накіраванасць |
кастрычнік |
завочнае падарожжа |
Класны кіраўнік Казачонак А.В. |
5.2. |
Тэма 2. Грамадзянін, працаўнік, сем’янін |
снежань |
круглы стол |
Класны кіраўнік Казачонак А.В. |
5.3. |
Тэма 3. Прафесіі, якія выбіраюць нашы дзеці. Роля традыцый сям’і і меркавання бацькоў у выбары будучай прафесі |
сакавік |
канферэн-цыя |
Класны кіраўнік Казачонак А.В. |
5.4. |
Тэма 4. “Як падрыхтаваць сябе і падлетка да экзаменаў” |
май |
кансуль-тацыя |
Класны кіраўнік Казачонак А.В. |
III ступень – “Маё дзіця – старшакласнік”
для бацькоў вучняў X-ХІ класаў
№ п\п |
Тэма заняткаў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
10 клас |
|
|
|
1.1. |
Тэма 1. Здароўе – гэта жыццё. Фактары рызыкі для здароўя сучаснай моладзі |
кастрычнік |
гутарка |
Класны кіраўнік Казачонак І.М. |
1.2. |
Тэма 2. Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці |
снежань |
круглы стол |
Класны кіраўнік Казачонак І.М. |
1.3. |
Тэма 3. Як дапамагчы старшакласніку набыць упэўненасць у сябе |
сакавік |
кансуль-тацыя |
Класны кіраўнік Казачонак І.М. |
1.4. |
Тэма 4. Адказнасць, самаацэнка і самакантроль. Як іх развіваць |
май |
гадзіна пытанняў і адказаў |
Класны кіраўнік Казачонак І.М. |
2 |
11 клас |
|||
2.1. |
Тэма 1. Як дапамагчы старшакласніку ў прафесіянальным самавызначэнні? |
верасень |
гутарка |
Класны кіраўнік Сініла А.М. |
2.2. |
Тэма 2. Як зберагчы дзіця ад залежнасцей? |
лістапад |
лекцыя |
Класны кіраўнік Сініла А.М. |
2.3. |
Тэма 3. Падрыхтоўка старшакласнікаў да будучага сямейнага жыцця |
студзень |
кансультацыя |
Класны кіраўнік Сініла А.М. |
2.4. |
Тэма 4. Як дапамагчы дзіцяці у перыяд падрыхтоўкі да экзаменаў? |
красавік |
абмен меркаван-нямі |
Класны кіраўнік Сініла А.М. |
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці Т.А. Малашкевіч